Friday, 26 June 2015

Ayat Sentap 2

syafi khizar | 20:59 | 2Comments |
Bismillah..

Assalamualaikum..

Aii tersentap semalam.. So, hari ni, aii nak buat entry pasal ayat sentap.. Okeh.. Ayat-2 ni takde kaitan dengan ayat sentap semalam.. Baca buku pun di'sentap' oleh orang... Salah ke membaca? Hai la manusia.. Okeh. Let's continue our entry...

Macam biasa, ayat-2 sentap di bawa Yaya credit kan kepada CikPuanRoti.. Sahabat Yaya dunia akhirat.. In shaa Allah.. Amiin..

Allah tahu bila saatnya sebagaimana Dia tahu saat Adam perlukan Hawa.
Yang halal itu sentiasa beri bahagia. Jadi buat apa nak kejar cinta yang buat kau lari jauh dari redha Allah?
Allah takdirkan senyum kau itu lagi indah dari indahnya pelangi.
Teduh-2 pohon nan rimbun. Teduh lagi kasih Ilahi.
Jadilah seperti tamar. Biarpun hitam pada pandangan manusia, jutaan hikmahnya hanya Allah yang tahu.
The most beautiful word in this world is MOM.
Sahabat bagaikan angin, datang mendamaikan, datang taufan melanda.
Dalam kau bergegas buat kerja atas dunia, kenapa kau tak buat yang sama pada suruhan Allah..? Jangan tak adil dengan Dia yang limpahkan nikmat, cinta, sayang pada kau dari kau mula nafas pertama sampai kau hembus nafas terakhir. Allah pandang kita dengan kasih sayang. Sentiasa.

:-) Semoga bermanfaat. :D

Klik : Ayat Sentap 1 , Ayat Sentap 3

2 comments:

  1. ni bukan ayat sentap, tapi ayat kias.
    err, yg saya rasa lah.hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Both can.. thanks btw.. Ikut rasa seseorang tu.. Ada orang anggap sebagai ayat kias, ada orang anggap ayat sentap.. mana2 tak kisah, :)

      Delete

💌 0617 Comments💬 ♥ Thank you lovely ♥