Wednesday, 12 August 2015

Mutiara Kata

syafi khizar | 06:00 | 2Comments |
Bismillah . . .


Assalamualaikum  . . .


Dengan gigih , scroll-2 FB IKIM.FM untuk cari mutiara kata . Kadang-2 bila dengar kat radio tu , rasa macam best je mutiara-2 kata mereka . Jadi , haruslah untuk buat entry !  Sebab ? Nanti tak payah scroll FB dah untuk cari Mutiara Kata + in shaa Allah , akan dijadikan inspirasi untuk setiap masa . Amiin .


Bermula nya sahabat melalui persahabatan , bila bersahabat kita boleh mengambil berat antara satu sama lain.

" Jangan mengharap diri kan pandai , jika gentar menongkah badai."
" Jangan berharap ke puncak yang tinggi , jika gentar untuk mendaki."
" Jangan mengharap luasnya pengetahuan , jika gentar menimba pengalaman."
" Jangan mengharap ramainya taulan , sedang diri suka bersendirian."
" Jangan bercita akan kemenangan , sedangkan diri gentar berjuang."

Orang yang sombong ialah orang yang merasa dirinya saja yang pandai dan memandang hina pada orang lain .

Bertapa indahnya jika memaafkan seseorang dan jika kita juga meminta maaf dengan seseorang tidak kira kita bersalah atau tidak . .

Meminta Maaf Tak Menjadikan Kita Hina ..
Menberi Maaf Tak Menjadikan Kita Bangga ..
Tapi
Saling Memaafkan Yang Menjadikan Kita Mulia .

"Jadilah orang yang baik dan bukanya berpura pura baik agar kita sentiasa menjadi baik ."

Hidup ini penuh dengan ujian , ade yg kecil ade yg besar . Setiap ujian pasti ada hikmah-Nya .

Lahirnye insan dimulai dengan azan , matinya insan diakhiri dengan solat , alangkah singkatnya hidup ini jika jaraknya cuma di antara azan dan solat .

"Takkan terhidu harum mewangi , jika tak dinyalakan setanggi , takkan terasa manisnya hidup , andai tak dilambung gelora."

Ajaran seorang ayah dan ibu seperti karangan bunga yang indah bagi kepalamu dan suatu kalungan bagi lehermu .

Don't give the beginning always the hardest , think positive & just do it .

"Kelembutan seorang wanita dapat mengalahkan segala keras dan getirnya kehidupan"

Jerit perit perjalanan hidup yang kita lalui jadikan ia kenangan manis .

Mulianya kita di pandangan manusia bukan di sebabkan kita yang mulia . Tapi kerana Allah menyembunyikan keaiban kita di pandangan mata manusia .

Menerima ketentuan Ilahi melapangkan dada dan menenangkan hati .

Sesungguhnya kematian itu adalah milik kepastian . Dan setiap insan yg bernyawa pasti akan merasa mati . . Kematian di dunia bermakna bermula kehidupan di akhirat .

Sentiasalah berusaha dalam mencapai kejayaan yang diimpikan selama ini agar setiap yang dipelajari pasti diingati .

Sesungguhnya kita berasal dari Syurga (Nabi Adam dan Siti Hawa tinggal di Syurga) , dan kehidupan ini adalah salah satu perjalanan dari satu alam ke satu alam sehingga ke tempat destinasi (Syurga) .


Yaya nak ajak kawan-2 mendaftar sebagai Agent Affliate Simple Hijab . Untuk mendaftar , klik SINI .

2 comments:

💌 0617 Comments💬 ♥ Thank you lovely ♥